بوتاکس

بوتاکس دسپینا کلینیک یک نوع سم نیست؛ بلکه یک پروتئین است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. عملکرد بوتاکس در پوست این است که با مسدود کردن انتقال سیگنال‌های عصبی به عضلات، باعث می‌شود عضلات کمتر تقلص کنند و در نتیجه چین و چروک‌های پوستی کمتری ایجاد شود. این عمل به عنوان یک روش زیبایی‌بخش و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش معمولاً برای کاهش خطوط اخم، خطوط افقی پیشانی، چین و چروک‌های اطراف چشم، چین و چروک‌های گردن و خطوط لب استفاده می‌شود. بوتاکس فواید بسیاری دارد، اما ممکن است فرد با تزریق بوتاکس دچار عوارض مشخصی شود که باید قبل از تزریق با متخصص مشورت شود.

درد کم، قرمزی پوست، و بی حسی
هزینه
خیلی خیلی مقرون به صرفه
۱ الی ۲ سال
مدت زمان تزریق بوتاکس
اثرات بوتاکس 3 تا 6 ماه باقی می ماند. با بازگشت آهسته عضله، خطوط و چین و چروک ها شروع به ظاهر شدن می کنند و باید دوباره درمان شوند. خطوط و چین و چروک ها اغلب با گذشت زمان کمتر به نظر می رسند زیرا ماهیچه ها در حال کوچک شدن هستند
خطرات بوتاکس

تزریق معمولاً زمانی بی خطر است که تحت مراقبت یک کیلینک متخصص مجاز و ماهر هستید. این روش می تواند منجر به نتایج ناخواسته شود یا حتی اگر اشتباه انجام شود باعث آسیب شود. عوارض جانبی احتمالی و نتایج ناخواسته عبارتند از:

• درد، تورم یا کبودی در محل تزریق.
  • سردرد یا علائم شبیه آنفولانزا.
  • افتادگی پلک یا ابروهای کج.
  • لبخند کج یا آب دهان.
  • اشک یا خشکی چشم.
  • عفونت در محل تزریق.

به ندرت، دارو ممکن است به نقاطی از بدن که قرار نیست برود پخش شود. در آنجا می تواند علائم ایجاد کند. اگر ساعت ها یا هفته ها پس از انجام هر یک از علائم زیر را داشتید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

• ضعف عضلانی.
  • مشکلات بینایی
  • مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن.
  • مشکلات تنفسی.
  • واکنش آلرژیک.
  • از دست دادن کنترل مثانه.
  • به عنوان یک قاعده، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بوتاکس را در صورت بارداری یا شیردهی توصیه نمی کنند.
عوارض بوتاکس

ممکن است بعد از تزریق بوتاکس عوارض جانبی موقتی داشته باشید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

• کبودی : این شایع ترین عارضه جانبی است و از بین می رود.
  • سردرد : به طور معمول، این موارد نادر هستند و در 24 تا 48 ساعت پایان می یابند.
  • افتادگی پلک : این تنها در درصد کمی از افراد اتفاق می افتد و معمولا در عرض 3 هفته از بین می رود. معمولاً وقتی بوتاکس حرکت می کند اتفاق می افتد، بنابراین ناحیه تحت درمان را مالش ندهید.
بوتاکس برای میگرن
تزریق بوتاکس توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان میگرن مزمن تایید شده است. این درمان برای افرادی که حداقل 15 روز از هر ماه سردرد را تجربه می کنند، بهترین کار را دارد. برای کاهش علائم میگرن، بوتاکس در ناحیه درمان تزریق می شود. این دارو وارد انتهای عصبی شما می شود و در نتیجه مواد شیمیایی را که سیگنال انتقال درد هستند مسدود می کند. به طور کلی، بوتاکس برای میگرن با هر درمان اضافی بهتر عمل می کند. اکثر افراد بعد از جلسه دوم یا سوم نتایج رضایت بخشی را گزارش می دهند.
کاربردهای بوتاکس

علاوه بر تعریق زیاد، ممکن است بتوانید با بوتاکس از سندرم رینود تسکین پیدا کنید. رینود زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی انگشتان شما در پاسخ به دمای سرد دچار اسپاسم می‌شوند و باعث می‌شوند انگشتان دست و پا احساس بی‌حسی کرده و سفید یا بنفش شوند. علاوه بر تزریق‌های زیبایی برای چین و چروک‌های پیشانی، اطراف چشم و بین ابروها، متخصصان پوست از سم بوتولینوم نیز برای بهبود تغییرات آناتومیکی صورت مانند فک مربعی، لبخند لثه‌ای یا افتادگی پلک استفاده می‌کنند.

آیا می توان در دوران بارداری بوتاکس کرد؟
تزریق بوتاکس به احتمال زیاد به کودک شما آسیب نمی رساند. با این حال، اکثر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توصیه می کنند تا پس از زایمان صبر کنید تا تحت درمان قرار بگیرید.
چگونه باید برای بوتاکس آماده شوم؟
بهتر است قبل از انجام وتاکس شما با دکتر کلینیک دسپینا یک جلسه مشاوره داشته باشید تا از همه داروهایی که مصرف می کنید اطلاع داشته باشد. برخی از داروها خطر کبودی در محل تزریق را افزایش می دهند. اینها شامل داروهای ضد انعقاد یا رقیق‌کننده‌های خون (وارفارین) و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) است. الکل همچنین شما را مستعد قرمزی و کبودی می کند. 24 ساعت قبل از عمل از نوشیدنی خودداری کنید.
آیا درمان با بوتاکس ایمن است؟

به عنوان یکی از مهترین سوالات متداول ، تزریق بوتاکس بیش از دو دهه است که به طور ایمن و موثر برای درمان بسیاری از اختلالات چشمی و عصبی استفاده شده است. هر ساله هزاران بیمار برای درمان های مختلف از بوتاکس استفاده میکنند و در سال های اخیر به درمان پرطرفداری برای جوانسازی ، توقف و معکوس کردن علائم پیری پوست تبدیل شده است.

بوتاکس در چه کسانی ممنوع است؟

بیماران مبتلا به میاستنی گراویس (myasthenia gravis) یا ضعف مزمن عضلات پلک وکسانی که سابقه افتادگی پلک و بیماری های عصبی-عضلانی دارند. کسانی که به آلبومین انسانی (تخم مرغ) حساسیت دارند یا سابقه آلرژی به بوتاکس داشته اند. کسانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.

آیا بوتاکس برای درمان میگرن مؤثر است؟
مبتلایان به میگرن شدید که بیش از 15 روز در ماه دچار سردردهای میگرنی می شوند از تزریق بوتاکس بیشترین سود را می برند. بعد از تزریق، تعداد و شدت حملات میگرن در این بیماران بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. در این روش درمان، بوتاکس توسط پزشک مجرب و با استفاده از سوزن های بسیار ظریف به نواحی خاص در پیشانی ، سر و گردن بیمار تزریق میشود. بسته به اینکه کدام گروه از عضلات در شروع میگرن نقش دارند نحوه تزریق متفاوت خواهد بود.